Těší nás Váš zájem a dotazy na naše zapletená kola Spinollo. Většinu vašich dotazů, ať mailem či telefonicky, jsme se snažili shrnout do tohoto příspěvku.

Často se nás ptáte, zda karbonové ráfky Q2 jsou kvalitnější než ráfky, které se prodávají na aliexpresu, zda máme vlastní formu na ráfky a zda můžeme objednat ráfky z lepšího karbonového prepregu.

  • vlastní formu na ráfky nemáme, všechny naše ráfky se “pečou” ve formách z Q2, které jsou v trendu širších “U shape” ráfků
  • samozřejmě jsme poptávali možnost karbonových vláken T1000. Dle našeho dodavatele se kvalita ráfků z vláken T700 a T1000 prakticky neliší, navíc v Čině je import tohoto druhu omezen víceméně na letecký a zbrojní průmysl. U většiny dodavatelů levných ráfků se o karbonu T1000 jedná o zavádějící údaj.
  • a našich ráfků můžeme v omezené míře ovlivnit počet vrstev karbonového prepregu a směrové vrtání děr pro niple. To je pro nás důležité, protože u zadních kol nově používáme zaplétání drátů s poměrem 2:1. Na pravé straně u kazety je 16 drátů a na levé straně 8 drátů. To umožňuje stejné napnutí všech drátů.
  • u našich ráfků řešíme s výrobcem vyvážení hmotnosti. Při výrobě se u díry pro ventilek vlivem technologie se vzduchovým vakem zvyšuje hmotnost ráfku. Proto na naše ráfky se na opačnou stranu přidává malá vnitřní vrstva karbonu o hmotnosti cca 10g. Tím by se měla dovažovat i hmotnost ventilku.

Další dotaz souvisí s častým označením “lepiči čínských ráfků”. Zatím ráfky na kola polepujeme sami plotterovou fólií. Samozřejmě je možnost obrandovat ráfky přímo ve výrobě a dát polepy pod lak. Již jsme měli i nabídku na polepy od Manderu, ale tím bychom my i vy přišli o možnost si zapletená kola barevně upravit dle kola nebo oblečení.

Také nám často voláte, jak je možné že se na českém trhu prodávají karbonová kola za 10 000,- Kč. Samozřejmě nám nepřísluší hodnotit cenovou politiku a kvalitu někoho jiného. Gigantex dodával ráfky i na italská kola Miche, které jsme jeden čas dováželi. Osobně si myslím, že galusková kol, která se dají pořídit i za 300 USD,  budou fungovat bez problémů, pokud s nimi nebudete sjíždět dlouhé sjezdy v Pyrenejích nebo Alpách. Výrazně odlišná situace je u plášťových celokarbonových setů. Zde jsem opravdu zvědavý, jak se s tím dodavatel popasuje.

A jsme u poslední části vašich častých dotazů – brzdná plocha karbonových ráfků. Již od počátku uvádíme, že hlavní úskalí karbonových ráfků je ubrzdit hmotnost jezdce. Pro jezdce blížící se hmotnostnímu limitu kol to bude obtížnější než pro někoho, kdo váží o 15kg méně. To ostatně platí i u Alu ráfků. Samozřejmě záleží také na umění sjezdu.

  • váš častý dotaz je na tzv. bassaltovou brzdnou plochu. Ráfky Spinollo ji nemají, protože ji výrobce na ráfky nelepí. Dle jejich zkušeností, je to dalších 40g navíc bez většího efektu, navíc hrozí při vysokých teplotách při brždění delaminace.
  • bassaltová plocha i zbroušená karbonová plocha se časem vyhladí a záleží na materiálu brzdových špalků jak kola brzdí

Na přání zákazníků, kteří upřednostňují značkové náboje jsme do nabídky na rok 2017 zařadili jako variantu výběru straight pull náby DT Swiss 240s.